perjantai 12. heinäkuuta 2013

Projektin Ajellaan, ajellaan... tilanne tällä hetkellä

Kerroin alunperin viime joulukuussa projektistani Ajellaan, ajellaan... Tuo teksti löytyy täältä.
Kuukausi sitten laitoin päivitystä tilanteesta. Tuolloin ajokilometrejä oli 14 800 mittarissa. Jos olet blogia aiemmin lukenut ja tiedät mistä on kyse, voit siirtyä suoraan ihan alas katsomaan tämän hetken tilanteen. Jos olet uusi tuttavuus, jatka lukemista.

Projekti Ajellaan, ajellaan... lähti siitä ajatuksesta, kun huomasin että sekä mysteerikeikoista että ihan työajoista sain kilometrikorvauksia ja polttoainelahjakortteja ja tankkauksia sen verran tiiviisti, että ns. omalla rahalla tankkaamiseen ei ollu tarvetta. Päätin alkaa pyrkimään siihen että ajan vain "ilmaiseksi". 23.10.2012 olen tankannut omalla rahalla viimeksi, ja silloin nollasin trippimittarin autosta. Ajan edelleen tuota tankillista. Polttoainelahjakortteja en ole saanut pitkiin, pitkiin aikoihin. Sen sijaan työajoa on ollut runsaasti puolen vuoden ajan. Valitettavasti ne loppuivat kesäkuussa. Mysteerikeikkoja olen tehnyt paljon ja näistä saanut joko km-korvausta tai sitten olen keikan merkeissä tankannut, ja tuo tankkaus on korvattu minulle. Muutamia kertoja olen lainannut autoani tai kuljettanut jotakin kaveria ja saanut tästä vaivanpalkaksi kympin-pari. Tätä on nyt jatkunut sieltä loppusyksystä, nyt on menossa 263. päivä tavallaan ilmaisilla polttoaineilla.

Nyt ei viimeiseen kuukauteen ole tarvinnut ajaa paljoakaan, sillä työajot loppuivat ja mysteerikeikkojakin olen tehnyt melko vähän. Lisäksi työmatkoja olen pyrkinyt tekemään pyörällä, kelistä ja vuorokaudenajasta riippuen

Tällä hetkellä auton trippimittarissa on 15 517km, tankki on puolillaan. Ensi viikolla tulee tällä tietoa viimeiset kilometrikorvaukset työajoista, jolloin saan vielä tankin täyteen. Loppukuusta olisi tulossa pidempi autoreissu, ja uskoisin tämän projektin näkevän loppunsa vihdoin. En olisi ikimaailmassa uskaltanut kuvitella ihan näin hurjia lukemia kilometreissä sen puoleen kuin ajassakaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti