maanantai 3. syyskuuta 2012

Reklamaatiosta taloudellista hyötyä

Reklamaatioita kannattaa tehdä aina kun siihen on tarvetta.
Itse laitoin jälleen menemään viime viikolla erään tuotevikaa koskevan viestin suomalaisille tutun tuotemerkin asiakaspalveluun.

Yleensähän reklamaatioista saa jonkunlaisen korvauksen, esimerkiksi viallisen tuotteen tilalle uuden ja siihen vielä "hyvänmielenlisän". Joskus käy niin että ei kuulu mitään. Tämä on erittäin harvinaista, ja näin onkin käynyt itselleni vain ulkomaille suuntautuneista reklamaatioista.

Kun tänään hain postin, odotti laatikossa kirje. Kirjeen lähettäjästä tiesin että nyt on pahoituskirjelmä ja mahdollinen lahjakortti tullut!
Tosiaan, pahoittelukirje siellä oli, ja maininta että vastaavasta viasta ei aiemmin ole kukaan maininnut. Tuotetta ei minun tarvinnut lähettää tarkastettavaksi vaikka sen olinkin säästänyt.
Korvaus olikin sitten ensimmäinen laatuaan; Kirjeen välissä oli ryppyinen, kierrossa vuosia ollut viiden euron seteli!! Ja kyse on jopa kansainvälisestä yrityksestä, ei paikallisesta kyläkaupasta. Viiden euron seteli, hyvityksenä! Huh..

Kyllä se vaan kannattaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti